Day: April 4, 2024

Ο εορτασμός της 25ης Μαρτίου 1821Ο εορτασμός της 25ης Μαρτίου 1821

Η επέτειος της 25ης Μαρτίου μας θυμίζει τις αρετές και τις δυνατότητες των Ελλήνων, όταν δίνουν με ενότητα και ομοψυχία μάχες, ακόμη και άνισες. Διατηρούμε ζωντανή την ιστορική μνήμη για να αποφύγουμε τα λάθη του παρελθόντος. Στο σχολείο μας και φέτος γιορτάσαμε την επέτειο της μεγαλειώδους Ελληνικής Επανάστασης με μια όμορφη γιορτή με ποιήματα, τραγούδια και θεατρικά που οργάνωσαν οι Α΄, Β΄ και Ε΄ τάξεις.

2 Απριλίου: Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου2 Απριλίου: Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου καθιερώθηκε να γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, αφού αυτή είναι η ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς, Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, το 1805. Ο ετήσιος αυτός εορτασμός συμβάλλει στην καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και τονώνει το ενδιαφέρον των παιδιών για το βιβλίο. Έτσι, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της οργάνωσης αυτής ετοιμάζει ένα μήνυμα και μια αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο. Το 2024 υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το Τμήμα της Ιαπωνίας. Το μήνυμα γράφτηκε από τη συγγραφέα Eiko Kadono. Η αφίσα φιλοτεχνήθηκε από τη συγγραφέα και εικονογράφο Nana Furiya. Η αφίσα με το μήνυμα τυπώθηκε στα ελληνικά από τις Εκδόσεις Πατάκη. Μπορείτε να ψάξετε προσεκτικά για τη λέξη «ελπίδα»!!!

Η Eiko Kadono έγραψε: “Οι ιστορίες ταξιδεύουν πάνω στα σύννεφα, λαχταρώντας ν’ ακούσουν το χαρούμενο χτύπο της καρδιάς σας. Είμαι μια ιστορία που ταξιδεύει. Πετάω παντού. Με τα φτερά του ανέμου ή τα φτερά των κυμάτων, ή καμιά φορά και με τα μικροσκοπικά φτερά της άμμου. Πετάω, βέβαια, και με τα φτερά των αποδημητικών πουλιών. Ακόμα και με τα φτερά των αεροπλάνων. Στέκομαι δίπλα σου. Γυρίζω τις σελίδες για να σου πω μια ιστορία, εκείνη που θέλεις ν’ ακούσεις.

Θα σου άρεσε μια παράξενη και απίστευτη ιστορία; Ή τι θα έλεγες για μια λυπητερή, μια τρομακτική ή μια αστεία; Αν δεν έχεις διάθεση να την ακούσεις τώρα, δεν πειράζει. Όμως ξέρω πως κάποια μέρα θα θέλεις. Όταν θα θέλεις, λοιπόν, φώναξε: «Ιστορία που ταξιδεύεις, έλα! Κάθισε δίπλα μου!». Κι αμέσως θα πετάξω κοντά σου. Έχω τόσες ιστορίες να μοιραστώ!

Τι θα έλεγες για την ιστορία ενός μικρού νησιού που βαρέθηκε τη μοναξιά του, έμαθε να κολυμπάει κι αποφάσισε να βρει έναν φίλο; Ή για την ιστορία μιας παράξενης νύχτας, όταν παρουσιάστηκαν δύο φεγγάρια; Ή για τη νύχτα που χάθηκε ο Άι-Βασίλης. Ω! Μπορώ ν’ ακούσω την καρδιά σου. Χτυπάει όλο και πιο γρήγορα. Τικ τακ, τίκι τακ, τίκι τίκι,  τακ! Η ιστορία που ταξιδεύει πήδηξε μέσα σου κι έκανε την καρδιά σου να χτυπάει δυνατά. Τώρα θα γίνεις κι εσύ μια τέτοια ιστορία, με  φτερά  έτοιμη να πετάξεις.

Έτσι, γεννήθηκε μια ακόμα ιστορία που ταξιδεύει!”.

Στη μικρή μας βιβλιοθήκη διαβάσαμε παραμύθια του Άντερσεν, ενώ η Β΄ τάξη με τη δασκάλα της, Ελένη Δημητρακοπούλου, επέλεξε να παρακολουθήσει σε κινούμενο σχέδιο το πολύ γνωστό κι αγαπημένο παραμύθι, «Το ασχημόπαπο», που μιλάει για τη σημασία του να είναι κανείς διαφορετικός και αποδεκτός από τους άλλους, καθώς και για την αγάπη στον διπλανό. Στη συνέχεια, αντλώντας έμπνευση από το παραμύθι οι μαθητές και οι μαθήτριες έφτιαξαν τις δικές τους ζωγραφιές!

Σχολικός εκφοβισμός-ΟργανούληδεςΣχολικός εκφοβισμός-Οργανούληδες

Δύο σπουδαία εκπαιδευτικά προγράμματα υλοποίησε στο Δημοτικό Σχολείο Πελοπίου η επισκέπτρια υγείας από το Κέντρο Υγείας Αρχαίας Ολυμπίας, κ. Νατάσσα Παπαδοπούλου, με στόχο την ευαισθητοποίηση και ενημέρωση των μαθητριών και των μαθητών. Το πρώτο πρόγραμμα απευθυνόταν στους μαθητές/τριες της Ε΄ και της ΣΤ΄ τάξης και αφορούσε τον σχολικό εκφοβισμό, θέμα σοβαρό, όσο και επίκαιρο. Οι μαθητές και οι μαθήτριες συμμετείχαν ενεργά συζητώντας για τα χαρακτηριστικά του θύτη και του θύματος, τους παράγοντες που οδηγούν τους θύτες σε αντικοινωνικές συμπεριφορές, τις συνέπειες που είναι πολύ σοβαρές για τη μελλοντική τους ζωή και τους τρόπους που μπορεί το φαινόμενο αυτό να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες, έκαναν δραστηριότητες και το πρόγραμμα τελείωσε με τη δημιουργία ενός συμβολικού δικτύου με θετικές σκέψεις και όμορφες λέξεις, με τις οποίες μπορούν και πρέπει τα παιδιά να εκφράζονται.

Το δεύτερο πρόγραμμα ήταν οι Οργανούληδες, στο οποίο συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες των Γ΄ και Δ΄ τάξεων. Ποιο είναι το πολυάσχολο όργανο στον οργανισμό μας με περισσότερες από 200 διαφορετικές λειτουργίες; Ποιο όργανο «λατρεύει» το νερό και ποιο έχει μήκος 6 φορές το ύψος μας; Αυτές οι δύσκολες ερωτήσεις έγιναν συναρπαστικές ιστορίες μέσα από τους χαρακτήρες των Οργανούληδων, που σχεδιάστηκαν ειδικά για τα παιδιά (7-11 ετών). Τα παιδιά γνώρισαν τα βασικά όργανα του σώματος, συζήτησαν για την υγεία και τη λειτουργία τους αλλά και για το ευαίσθητο θέμα της δωρεάς τους.

Οι δράσεις μας στον ηλεκτρονικό τύπο:

https://iliaweb.gr/dimotiko-scholeio-pelopioy-programmata-agogis-ygeias-sto-scholeio-photos/?fbclid=IwAR3w2-0U-8jkix7OyJlXRgcM3cDsnVem9sLIFXUQo3X6dCz6liuUmOkrcwU_aem_ATZXmPtYWjzyxqkNf08Sq9_7snNGNwxfDQP4nRCQUiQBOnpVP06yR4QJYanpDX1yau5kpmIVIn8zaSDhmJo2KIue